Bye bye Soweto - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Bente Goedknegt - WaarBenJij.nu Bye bye Soweto - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Bente Goedknegt - WaarBenJij.nu

Bye bye Soweto

Door: bentegoedknegt

Blijf op de hoogte en volg Bente

02 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Soweto

Helloo,

Weer een blogje vanuit Rosebank, Johannesburg. Sinds vanochtend zit ik weer in de guest house, voor de rest van het weekend. Mijn project in Soweto zit er nu op, en maandag vertrek ik naar Swaziland voor mn volgende project.

De laatste twee weekjes waren erg leuk met de kindjes, maar ook lastig omdat ik wist dat ik ze achter moest laten.
Vorige keer had ik geschreven dat er 2 tours gepland stonden: suncity/pilanesberg & het olifanten-opvanghuis. Dat is allemaal even wat anders gelopen dan verwacht, zoals dat wel vaker gebeurd in Afrika.
De avond voor we naar Sun-city/pilanesberg zouden gaan, belden we nog even onze gids om de tijden te checken. Toen kwamen we erachter dat beide tours de dubbele prijs waren dan die wij dachten. Onze prijslijst bleek namelijk van 5 jaar geleden te zijn...
We hebben toen na wat overleg besloten om maar 1 tour te doen, omdat het anders wel heel duur zou worden.
Afgelopen dinsdag zijn we dus 'sochtends om 6 uur naar Pilanesberg nationaal park gereden, waar we tot half 2 een game-drive hebben gedaan. We hebben niet echt speciale dieren gezien, maar het park was prachtig (mooier dan het krugerpark, vind ik zelf).
Na de game-drive werden we naar suncity gebracht. Daar ben ik 10 jaar geleden met papa mama & mats geweest, en ik vond het erg leuk om er weer heen te gaan (niet dat ik het echt herkende, maar toch). Sun city is een soort park met een fun-hall, een krokodillenranch en een heel groot zwemparadijs. Wij zijn eigenlijk heel de tijd in het zwembad geweest,wat wel even een keer fijn was na 7 weken leven in Soweto met een ranzige douch die niet altijd beschikbaar is..
Na deze dag hadden we nog maar 2 werkdagen, en toen begon het een beetje tot ons door te dringen dat we echt weggingen.
Donderdag ochtend, de laatste ochtend, moesten we al afscheid nemen van een aantal nurses, wat erg verdrietig was. Ik had heel veel moeite met het idee dat ik Angela zou achterlaten, en toen was 'haar granny' zou lief om haar de hele dag bij mij te laten i.p.v. haar mee te nemen naar de creche.
Vanochtend hebben we definitief afscheid genomen van de kids. Toen we de 'ouderen' kindjes (5 jaar) vertelden dat we niet terug zouden komen, moesten ze allemaal huilen. Vervolgens begonnen wij natuurlijk ook te huilen, en toen de nurses ook. Lastig om weg te gaan dus, maar tegelijkertijd kijk ik ook wel heel erg uit naar mijn volgende project.

Dit weekend zit ik met Danica, Sophia en Bianca in de guest house en gaan we nog wat shoppen, naar een markt en vanavond waarschijnlijk uit.
Maandag vlieg ik naar Swaziland, en ik weet niet of ik daar internet heb, en wanneer jullie dus mn volgende blogje kunnen verwachten. Ik zal proberen zo snel mogelijk wat te laten horen!
xx

  • 02 Maart 2012 - 12:24

    Ingrid Reusink:

    Hee bentje altijd weer lastig om weg te gaan . Maar ik snap dat je iets anders nu ook wel weer ziet zitten ga heel erg genieten van je nieuwe omgeving en al het andere wat op je pad komt pas goed op jezelf dikke knuffel van inkie en de rest van de fam

  • 02 Maart 2012 - 12:29

    Mama:

    Ha liefje,

    Moeilijk hoor zo'n afscheid. Ik kan me er alles bij voorstellen. Maar..................nu weer een nieuw project met nieuwe mensen en spannende uitstapjes. Geniet van je vrije weekend en goeie reis naar Swaziland. Enne....voor 't geval je het nog niet wist: ik ben suprertrots op mijn grote dochter! X

  • 02 Maart 2012 - 13:04

    Kiki Wijnen:

    Hey Bente,
    Leuk zeg om te lezen hoe het er daar allemaal aan toegaat! Mooie foto's ook! Zo'n afscheid is inderdaad altijd even moeilijk, maar er staat wel weer iets anders te wachten!
    Heel veel plezier! Groetjes Kiki

  • 02 Maart 2012 - 13:19

    Arno:


    He mop,

    Na de eerste regels te hebben gelezen ben ik weer even terug gegaan naar je eerste verslag.
    En ja ik had gelijk ik lees nu het verhaal van een andere Bente, een dame met twee maanden Zuid Afrika ervaring en dat geeft een ervaring die niemand je meer afpakt, en er komen nog twee maanden.

    geniet van het weekend een goede reis naar Swasiland en ook daar ga je weer mooie ervaringen opdoen.

    Heel veel liefs, arno

  • 02 Maart 2012 - 19:00

    Rianne:

    He Smurf
    Meis wat doe je het toch geweldig.
    Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om al die kindertjes achter te laten. Je kan van te voren bedenken dat het gaat gebeuren, maar als het moment daar is, is het toch ff wat anders.
    Maar tante muis is super trots op je. Ik hoop dat je inderdaad wel weer internet in de buurt hebt. Blijf graag op de hoogt. Ik tel de dagen af dat je weer thuis komt. Nog maar 60 te gaan.
    dikke kus Muis

  • 02 Maart 2012 - 19:09

    Joy:

    Lieve Bente
    Shyla heeft het voor gelezen en leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Gelukkig op de helft! We missen je xxxxx

  • 03 Maart 2012 - 19:08

    Nanda:

    Hoi Bent,

    Leuk weer een verslag van je!

    Wat moeilijk zeg om die kindjes weer gedag te zeggen! Ook voor die kindjes erg, ze hebben het zo naar hun zin gehad met jou!

    Maar inderdaad je gaat nu weer op naar wat nieuws leuk weer, ik wens je ook daar weer veel plezier!!!

    En ook ik ben trots op je, Tot snel weer Bent

    liefs Nanda

  • 04 Maart 2012 - 19:43

    Caroline Sonny En Es:

    Hoi lieve Bente,
    Leuk weer iets van je te lezen!
    Het zal niet makkelijk zijn geweest om die kindjes achter te laten, maar je hebt ze een fijne tijd gegeven. En nu weer op naar het volgende avontuur!!
    Veel plezier en hopelijk lezen we snel weer wat jij allemaal mee maakt.
    Groeten uit Austerlitz XX

  • 05 Maart 2012 - 10:32

    Opa En Oma Klomp:

    afscheid nemen van deze mopjes is altijd moeilijk
    maar je nieuwe project is ook weer een leuke uitdaging geniet er maar van
    gr opa en oma

  • 06 Maart 2012 - 10:39

    Dylan:

    Leuk om weer wat te lezen!
    Foto's zijn ook top.

    Heel veel plezier nog de komende maand(en).

    xx

  • 09 Maart 2012 - 21:34

    Katinka:

    Hoi Benthe,
    Ik heb je nu pas gevonden! Vind het wel heel gaaf wat je daar doet, ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen.kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is om afscheid te nemen van die kleine mensjes waar je zo intens me bent opgetrokken.... Lekker genieten en werken daar, een ervaring om nooit meer te vergeten!
    Groetjes van ons!
    Ben en Katinka

  • 09 Maart 2012 - 22:07

    Ugur:

    Bennie, sprak mats net en vroeg hoe het met je ging, Dus hij zei heel droog dat ik hier moest kijken haha! Wel leuk wat je allemaal doet daar. Ik heb van de week je plek aan de eettafel ingenomen. Wel saai hoor zonder jou.

    Veel plezier nog ! xx

  • 10 Maart 2012 - 14:04

    Anne En Chiel:

    Goh Bente, wat een lekkere snoetjes van die kindjes. Ik kan me voorstellen dat er heel wat afgejankt is toen jullie weer weggingen. Die Angela is echt een moppie... Zuur he? Benieuwd wat je in Swaziland te wachten staat. Je bent daar nu alweer een tijdje. Alleen op doorreis of voor langere tijd? Hoe dan ook: heb het goed en hou het goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1047
Totaal aantal bezoekers 32295

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 02 Mei 2012

Een reis met Activity International

Landen bezocht: